Sacred Breath

Ons lichaam is echt wonderlijk en hoe meer we leren met ons lichaam samen te werken, door te begrijpen hoe het werkt, hoe eenvoudiger we steeds weer terug kunnen keren tot een helende staat van zijn.

Onze baarmoeders zijn zo ontworpen dat ze ons helpen onze kinderen te wereld te brengen, maar daar is wel een samenwerking met je adem voor nodig. Met je adem breng je aandacht en zuurstofrijk bloed naar je baarmoeder zodat de spieren van je baarmoeder het werk kunnen doen.

Je ademhaling verraad altijd gelijk in welke emotionele staat je bent, als je angstig bent dan heb je een snelle hoge ademhaling en als je ontspannen bent heb je een diepe lange ademhaling.

The Breath is the meeting ground between the conscious and unconscious minds. It is the access point that bridges the connection to body, mind, emotions and spirit.
– Deepak Chopra

Ademhaling is meestal een “onbewust” fysiek proces…

Wanneer het tot “bewust” bewustzijn wordt gebracht, heeft het de potentie om snel en permanent stress los te laten, meer energie en een verhoogd bewustzijn te hebben.

Elk mens is uniek, met een uniek adempatroon dat zijn verhaal illustreert, waar hij zich in de wereld bevindt en hoe hij zichzelf waarneemt. Een ademhalingspatroon kan een verhaal bevatten dat trauma’s, ervaringen uit de vroege kinderjaren, geloofssystemen, perceptuele lenzen, voorouderlijke en cellulaire afdrukken en meer omvat.

Onbewust herbeleven we de angst van onze moeder. We herhalen de teleurstellingen van onze vader. We herhalen de mislukte relaties van onze ouders en grootouders en de fuckups van onze cultuur. Net zoals we onze oogkleur en bloedgroep erven, erven we ook de restanten van de traumatische gebeurtenissen die in onze familie hebben plaatsgevonden. Ziekte, depressie, angst, ongelukkige relaties en financiële uitdagingen kunnen allemaal vormen van deze onbewuste erfenis zijn.

Onze adem staat voor hoe we in het leven stromen. Als we onze adem bewust gaan gebruiken, openen en uitbreiden, hebben we meer energie en steun voor de natuurlijke genezende vermogens van het lichaam.

Als we kijken naar de manier waarop we ademen als metafoor voor hoe we ons leven leiden, wordt het duidelijk dat als we onze ademstroom beperken, we onze natuurlijke stroom belemmeren.

Door onze intentie te richten op het oogsten van de voordelen van de ademhaling, beginnen we een relatie te ervaren met onze levenskracht, onze creatieve kracht. Zodra we deze creatieve stroom te doen herleven, beginnen we ons lichaam en geest te koesteren, en de angst en pijn die we onbewust hebben geïnternaliseerd als gevolg van een trauma of destructieve denkpatronen wordt omgezet in liefde, creativiteit en vreugde.”.

Begin tijdens je zwangerschap al met het bewust worden van je adem en oefen ademhalingstechnieken, als het eenmaal zover is en de bevalling dient zich aan dan zul je jezelf er dankbaar voor zijn.

“Remember to breathe. It is after all, the secret of life.” 

Creëer een veilig toevluchtsoord door eerst de ruimte die je wilt gebruiken te reinigen met palo santo of salie, kaarsen aan te steken, lichte muziek aan te zetten, en dekens en kussens te verzamelen voor je comfort.
Comfortabel liggend, ondersteund en warm, ontspannen in je lichaam.

Begin met een natuurlijke ademhaling, op welk punt je kunt voelen waar je handen willen zijn – misschien naast je lichaam met de handpalmen naar boven, misschien een hand op je buik en een hand op je hart of beide handen op je buik.

Begin met diep in te ademen in je buik, dan een tweede diepe inademing door je hart. Dit zou moeten voelen alsof je deze gebieden overspoelt met zuurstof en liefde. Breng je bewustzijn naar alle gedachten of gevoelens die naar boven komen, noteer ze mentaal en nodig ze uit om vrij te stromen.

Adem door je mond uit, waardoor je je bewust wordt van het vertrouwen in liefde en onzichtbare begeleiding.

Allow yourself to cry. Scream. Vocalize however you need to. If messages – sentences, affirmations, mantras – come up for you, repeat them silently or out loud as feels appropriate.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *